11 września 2013

CO SPAKOWAĆ DO SZPITALNEJ TORBY

Nigdy wcześniej nie rodziłaś? Nie masz pojęcia co zabrać ze sobą do szpitala? Martwisz się, że czegoś zapomnisz, czego będziesz potrzebować? 
POMOGĘ CI!

To, bez czego nie ruszaj się z domu w ostatnim miesiącu to karta prowadzenia ciąży i wyniki badań ( najlepiej wszystkich a przynajmniej ostatnie usg i morfologia/mocz)!!!!! Nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie maluszkowi zachce się wyjść na świat, a opowieści o 18godzinnnych porodach są naciągane. Oczywiście może to tyle trwać ale nie musi. Wiem to po sobie. Ja urodziłam w ekspresowym tempie i gdyby nie moja położna stałoby się to  w domu..... 
Dokumenty: czyli dowód osobisty i jeśli masz to skierowanie lekarza prowadzącego na poród ( ja takiego nie miałam i nie było problemu, ale podobno dobrze jest je mieć). Miej też przy sobie numer telefonu do swojego lekarza lub położnej
Badania typu - Grupa krwi, WR, HBS, GBS.

Pakując sie obrałam technikę tych najbardziej potrzebnych rzeczy ( 1 torba) i rzeczy, które tatuś doniósł nam następnego dnia.

1 TORBA- DO PORODU

DLA CIEBIE:

PORÓD:
-rozpinana koszula nocna (ja miałam 2, jedną do porodu, drugą na przebranie po)

-szlafrok (musiałam dojść na drugi koniec szpitala, ubrana do porodu, więc dobrze mieć co na siebie  zarzucić. Często w pierwszej fazie porodu zalecany jest też spacerek po korytarzu.....).

-klapki, najlepiej kąpielowe

-butelka wody-najlepiej z dzióbkiem (później przyda się do Tantum Rosy) i balsam do ust ( poród to wysiłek, na pewno będziesz spragniona)

-skarpety ( jeśli marzną ci stopy) 

-gumka do włosów

TUŻ PO:
-jogurt.... na pewno będziesz głodna, chyba że dostaniesz kroplówkę.
-cukierek podniesie poziom cukru
-ręcznik 
-roztwór z Tantum Rosy w butelce z dzióbkiem - łagodzi i obkurcza szew po nacięciu (płucz nim krocze po każdej wizycie w toalecie)
-kosmetyczka (żel pod prysznic,szampon, krem, pasta/szczoteczka do zębów, dezodorant,szczotka do włosów, opcjonalnie fluid i tusz) raczej nie będziesz miała głowy do wielkiego makijażu. Mi sprawdził się krem BB.
-majtki połogowe i wkłady poporodowe. Zapomnij o zwykłych majtkach. Zapewnij dostęp powietrza  po porodzie- leżenie bez majtek wskazane:)))))
-poduszka do karmienia pomoże Ci przy pierwszym karmieniu i przyda się do spania.
-notatnik- na pewno będziesz potrzebowała coś zapisać.
-kubek i sztućce( ja wolę własne)
-oczywiście telefon i ładowarka :)))))

DLA MALUSZKA:


W ODDZIELNĄ TOREBKĘ TUŻ PO PORODZIE
taki pakiet na ubranie maluszka po porodzie:

-pieluszka tetrowa
-pampers
-body
-skarpetki
-śpiochy (najlepiej ze stópkami i rękawkami jak rękawiczki)
-czapeczka
-kocyk (rożek)
-butelka (wyparzona)

                                 
oraz na później:

-pieluchy (mała paczka)
-body na zmianę
-śpiochy na zmianę
-linomag
-chusteczki nawilżane
-smoczek
-octenicept do pępuszka


2 TORBA- NASTĘPNY DZIEŃ

To rzeczy, które tatuś może donieść. Na pewno sama już będziesz wiedziała czego Ci brakuje, ale pamiętaj że mąż nie musi wiedzieć gdzie co zostawiłaś w domu, albo które ubranka chcesz żeby Ci przywiózł. Spakuj więc wszytko wcześniej. Ułatwisz mu bardzo to zadanie.

DLA CIEBIE:
-biustonosz do karmienia
-podkoszulka
-dres
-maść na bolące brodawki
-laktator i druga butelka
-ubranie na wyjście ze szpitala
-książka, gazeta
-herbatka laktacyjna (jeśli masz mało pokarmu)
-ciepłe skarpety
-dużo wody mineralnej
-coś na przegryzkę (bez orzechów i czekolady)
-paracetamol ( jedyny przeciwbólowy lek jaki możesz zażyć)

DLA MALUSZKA:
-2x body
-2x śpiochy
-czapeczka
-2x skarpetki
-ubranko na wyjście ze szpitala ( jeśli jest zimno-kombinezon, czapka zimowa)
-fotelik samochodowy
-pielucha flanelowa albo tetrowa
-podkłady do przewijania 2x
-ręczniki papierowe ( przydadzą się podczas pierwszych przewijań malucha) ja do tej pory podkładam pod mu pupę przy zmianie pieluchy.


Tak wyglądały moje bagaże. Mam nadzieję, że trochę podpowiedziałam co jest potrzebne. Reszta należy do Ciebie. Miłego pakowania!!!!!! I powodzenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz