23 listopada 2013

KSIĄŻECZKA DLA MALUSZKA cz.1

Marcel ma dopiero 9 miesięcy a jego ulubionymi zabawkami są książeczki. Potrafi godzinami siedzieć na podłodze i oglądać je uważnie z każdej strony, przekręcać kartki, pokazywać mi kiedy znajdzie w nich coś ciekawego :) Pewnie to dlatego że od początku obstawiałam go książeczkami zamiast zabawek. Bardzo dużo czasu spędzamy też na czytaniu bajeczek i wierszyków. Mały ma już nawet swoje ulubione egzemplarze. Dlatego na jednym wpisie o lekturach dziecięcych się na pewno nie skończy :)







W pierwszych miesiącach dziecko ma jeszcze słabo wykształcony wzrok. Dlatego też zaleca się pokazywanie takiemu maluchowi przedmiotów w kontrastowych kolorach ( czarny, biały, czerwony). Stworzono więc książeczki na bazie dwóch kolorów i powiem szczerze że mój synek patrzył w nie jak zahipnotyzowany :) To był jego pierwszy kontakt z obrazkami oraz książeczkami :) I był tym faktem zachwycony. Bardzo gorąco je zatem polecam :)



Na początku zawsze czytałam Małemu do snu. Teraz zdarza się, że woli jak mu zaśpiewam kołysankę albo po prostu pada ze  zmęczenia i nie zdążę nawet otworzyć książki. Ale w miarę możliwości staram się mu czytać jak najwięcej. Dlatego mam kilka sprawdzonych książeczek na dobranoc :) Moją ulubioną jest "Pchła Szachrajka". Można przeczytać ją w całości albo podzielić na fragmenty. A Pchła miała wiele przygód :)))) Ogólnie uwielbiam wiersze i bajki Brzechwy i Tuwima. Świetnie się je czyta nawet setny raz. Kojarzą mi się z moim dzieciństwem więc z chęcią do nich wracam :) Piękne wiersze tworzył też Gałczyński i jego literaturę bardzo polecam. 
Fajną opcją na dobranockowe czytania jest książka "365 Bajek na dobranoc". Znajdziemy tam krótkie bajeczki na każdy dzień w roku. Dzięki temu poznacie wiele nowych opowieści :) Jest dużo takich książek ale polecam tą wydawnictwa Papilon. Mnie najbardziej przypadła do gustu. 





Jako pierwsze książeczki polecam też te wykonane z materiału. Często zawierają wiele ciekawych faktur, wystających elementów czy nawet pacynki na palec. Szukajcie właśnie tych z ciekawym wnętrzem a zaprocentuje to długotrwałym zainteresowaniem nimi maluszka. Mam kilka swoich faworytów :) Manhattan Toy, Lamaze  i Skip Hop to firmy które mają naprawdę fajne pomysły. Książeczki takie świetnie nadają się na prezent .

 W kolejnym wpisie pokażę wam książeczki dla ciut starszych, ale wciąż maluchów :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz